5 SORU 5 CEVAP // BABRA BUBRİK

1 Posted by - 06 May 2015 - 5 SORU 5 CEVAP

Yerli sahnenin yeni nesil progresif rock topluluklarından Babra Bubrik, vokalde Burç Demir, elektrik gitarda Erdal Akkaş, davulda Barış Baykan ve bas gitarda Volkan Memişoğlu’ndan kurulu. Grup kendi adını taşıyan ilk albümünü geçtiğimiz yıl Noiseist etiketiyle yayınladı. Politik sözler ve progresif rock estetiği ile ince ince işlenmiş bestelerin sahibi Babra Bubrik, sorularımızı yanıtladı.

Nasıl tanıştınız?
Burç Demir: Erdal lise, Volkan üniversite arkadaşım. Barış ile beraberliğimiz yeni ama ciddi düşünüyoruz.

Erdal Akkaş: Çok bi’ tanışıklığımız yok aslında, merhaba merhaba o kadar.

Barış Baykan: Ortak arkadaşımız vasıtasıyla davulcu aradıklarını öğrenmemle beraber grubun Soundcloud hesabına dadandım ve sonrasında kendimi provada buldum.

Volkan Memişoğlu: Burç ile üniversitede aynı sınıftaydık zaten. Klasik, üniversitenin ilk zamanlarında müzisyen olan gençler birbirini keser ve hemen kaynaşır durumları olarak başladı ama biz birbirimizi bırakmadık diplomaları alınca. Erdal zaten Burç’un dediği gibi. Barış ise henüz yepisyeni davulcumuz. Eski davulcumuz Astrofella’dan Anıl Çetinkaya, jest yaparak kendisini bize önermişti, o da duymuş bir yerlerden, öyle tanıştık.

İlk konseriniz neredeydi? Neler çaldınız, kimler izledi, ortam nasıldı?
Burç: BB olarak ilk Peyote’de konser verdik galiba. Hatta Çetin ile çaldık sanırım, Çağrı ile fırsat bulamamıştık.

Barış: İlk konser geçtiğimiz mart ayında Karga’daydı ama şahsım adıma konuşuyorum tabii ki.

Düşünce dünyanızı en iyi tarif eden isimler/filmler/kitaplar/albümler hangileri?
Burç: Valla herkesin düşünce dünyası kendine. Grubun ortak bir düşünce dünyası yok diye düşünüyorum. Parçalı bir yapıdan bahsedebiliriz. Eklektik olmamasına çalışıyoruz. (Bkz. eklektik kelimesini cümle içinde kullanmak)

Volkan: ‘Henüz konulmayan, çekilmeyen, yazılmayan, kotarılmayan, HIH!’ diye iğrenç bir cevap vererek terk ettim dans pistini, kralına gider.

Erdal: Hemmm, düşünce dünyamı en iyi tarif eden, düşünce dünyamı en iyi tarif eden derken tam olarak nasıl bi düşünce dünyasından bahsediyoruz, çünkü düşünce dünyası bayağı geniş bi kavram. İlla bi’ isim olsa İlhan Berk diyebilirim mesela (Buraya işte Bela Tarr falan yazabiliriz).

Barış: Şu sıralar Stephen Hawking ve A Brief History of Time’a kafayı takmış durumdayım.

Hiç dinlememiş birine müziğinizi nasıl anlatırsınız?
Burç: Ben kabaca rock diyorum. Detayda çok karışıyor çünkü. Konsere gel abi. Üç beş bir şey anlarsın.

Erdal: Hiç kokoreç yememiş birine kokoreçi nasıl anlatırsın ha, sen onu söyle.

Barış: Müziğimiz bence tam tadında ve ayarında prog rock. Birazcık da yerel elementleri içinde barındırıyor desem uygun olur herhalde.

Volkan: Bir ara ‘Butik Metal’ diye bir şey uydurmuştuk ama yemedi tabii. Şarkı içlerinde bile biraz katmanlı bir müzik bizimkisi sanırım o yüzden tasnif etmekte zorlanıyoruz.

Şu ara kafayı taktığınız sanatçı/albüm/şarkı/soundtrack hangisi? Neden?
Burç: Soundtrack olarak en son Godzilla’ya takmıştım. “I’m going Deeper Underground”. Tey tey tey, zaman geçiyor. Düzenli müzik dinleme kültürüm zayıfladı. Ama en çok Ez3kiel yeni albüm çıkarınca bir dinleyeyim mutlaka diyorum. Tool da bu sene yeni albüm çıkarıyormuş. Şaka şaka.

Erdal: Geçen bi sokak müzisyenine kafayı bi taktım, dedim ne çalıyon lan sen, solfej biliyon mu, nota okuyabiliyon mu, nesin, kimsin lan sen dedim, oturmuş iki akor basıyon sonra müzik, oh iyi valla… (Tamar Osborn’un afro-jazz projesi Collocutor, bütün Nik Baertsch albümleri, ara ara gidip gelen bi Girit müziği merakım var bu ara gene bi’ depreşti).

Barış: Tony Williams Quintet, Mark Guiliana.

Volkan: Şu ara en çok kafayı taktığım sanatçı (literally), kardeşim Sefer Memişoğlu. Çok özledim kendisini. Albüm ise Kes’ten “Kamlama”, şarkı ise yine bu albümden “Kaşık”. Uzuuun zamandır tekrar tekrar dinlediğim ilk buralı albüm diyebilirim. Bir de tabii Godspeed You! Black Emperor’un yeni albümü çıktı ona bakıyorum arada bir. Soundtrack pek dinlemezdim ama “Frank” filminin soundtrack’ine epey bir sardıydım son aylarda. Filmdeki kurgusal grup, adı Sorondfjhgsj bilmem ne olan, bence gerçek hayatta da iyi bir grup olurmuş.

No comments

Leave a reply