2011’de ne dinledik?

0 Posted by - 19 December 2011 - LİSTE, O OLDU BU OLDU


Mesela ben The Black Keys dinledim arada…

Hani hep siz soruyorsunuz ya ne dinliyorsun diye… Buyrun…

EDİT: Önerileri albüm ya da şarkı listesi şeklinde yapabilirseniz daha şahane olur. Yok ben genel olarak sanatçı adı veririm derseniz ona da tamam. Sorun değil yaparız bi’ güzellik…

Yıl sonunda kendime bu soruyu sordum. Yanıtlardan oluşturduğum kişisel liste aşağıda. Sizden gelenlerle birlikte yerli-yabancı “Biz geçen yıl ne dinledik” listesini yapmaya hazırım… Buyrun meydan sizin…

Bir sürü şahane albüm çıktı. Bir sürü çok satan albüm yapıldı. Bir sürü hit şarkı vardı. En fazla konuşulan albümler, en büyük liste başarısını yakalayanlar, radyolarda en çok çalınanlar, dijital alemde en fazla satanlar, müzik basınının gözdeleri…
Listeler yapılıyor ve hepsinin teması farklı. Ben kriteri tamamen “yıl içinde sıkça dinlemekten zevk aldığım albümler” olan kişisel bir 10 albüm listesiyle karşınızdayım. Hani hep “Bırak şimdi, sen ne dinliyorsun?” diye soruyorsunuz ya. İşte ben 2011’de yayımlanan albümler içinde yolda yürürken, evde takılırken, arabada trafikte en fazla bunları dinledim. Sizden gelen önerilerle “Biz geçen yıl ne dinledik” listesini genişletmeye hazırım (Not: Yerli albümlerden daha önce bahsettik. Bu yabancı liste…)

18mlpaz-mehraphael

“Stone Rollin” Raphael Saadiq
60’ların müziğini layıkıyla yeniden yorumlayan şarkıcılara bayılıyorum. Bir-iki favori adamımdan biri Saadiq (favori kadınım Sharon Jones). Albüm baştan sona blues, funk, soul ve R&B’nin en şahane örnekleriyle dolu. Dinlerken “Bu şarkı en az 50 yıllık” diyebilirsiniz. Ama değil.
Neden sevdim? Çok enerjik, çok klasik. Ne zaman dinlesem ya da çalsam muhakkak birileri gelip “Bu neydi?” diye sorar. Trafikte en büyük desteğim.

18mlpaz-mehmetronomy
“The English Riviera” Metronomy
Adı gibi bir albüm. Yağmurlu, karanlık bir ülkede yaşayan bir grup tarz sahibi müzisyenin güneşli Fransız Rivierası’na referansı, özlemi gibi bir şeyler. 80’lerin popunu anımsatan elektronik dokunuşlar, synth-pop havaları,
yer yer pek sevdiğim funk hissiyatı. Bu albüm hemen bir tür altına sokulamayacak kadar karmaşık bir müzikal ve psikolojik yapıya sahip.
Neden sevdim? Karmaşık, insanı yavaş yavaş ele geçiriyor, sonra esiri yapıyor.

18mlpaz-mehtom

“Bad As Me” Tom Waits
Yılın sonuna doğru geldi ama tam geldi. Tom Waits 60 yaşında ve hâlâ bir vahşi hayvanın enerjisine sahip. 2004’ten bu yana yeni besteler içeren ilk albümü ve kendisine üstat Keith Richards, Flea ve Primus’tan Les Claypool eşlik ediyor.
Neden sevdim? Tom Waits yokuş aşağı gacırtılar gucurtular çıkararak devrilen dev bir kamyonun içinde camdan kolunu çıkarmış, sigarasından sakin bir nefes alan umursamaz adam gibi. Bu albüm sevilmez mi?

18mlpaz-mehstephen

“Mirror Traffic” Stephen Malkmus and the Jicks
Punk olmadan punk olunabiliyor ya hayatta. Malkmus benim gözümde öyle biri. Yırtık pırtık giyinmez ama lafı gediğine koyar. Öyle de bir müzikle yapar ki kayıtsız kalamazsınız. Grubu The Jicks’le yaptığı 2001’den bu yana beşinci albüm. Prodüktör Beck aynı zamanda bir Malkmus hayranı.
Neden sevdim? Malkmus’ın yaptığı klişesiz, ‘eyvallah’sız grup müziği, kirli gitar tonu ve düşündüğünü çatır çatır söylemesi yeter. Bence bu adamın yaptığı bütün albümleri dinleyin.

tkills

“Blood Pressures” The Kills
Blues-rock-hard rock gibi laflar edebilirim ama tam anlatmıyor. The Kills bu müzikleri evirip çevirip davul ve gitarda elini korkak alıştırmadan acayip iyi bir garaj sound’u elde ediyor. “Blood Pressures” Kate Moss ablamıza damat verdiğimiz gitarist Jamie Hince ve şarkıcı Alisson Mosshart’ın kaya gibi rock albümü.
Neden sevdim? Kafanız bozuk olduğunda bir deneyin, anlarsınız.

18mlpaz-mehtherapture

“In the Grace of Your Love” The Rapture
Baştan sona seviyeyi düşürmeyen şahane bir dans/rock albümü. Yılın en baba indie dans hit’i de burada: “How Deep is Your Love?”
Neden sevdim? Ticari olmayan, işlenmemiş bir sound’a sahipler. Bu estetiği seviyorum. Yıl boyu yürüyüşte, sporda kulaklıktan eksik olmadı.

18mlpaz-mehyuck

“Yuck” Yuck
Bu ilk albümleri. Bu yıl neredeyse her şeyin bir revival’ı oldu. 60’ların, hard rock’ın… Yuck da 90’lar alternatif rock revival tadında. Wedding Present ya da My Bloody Valentine gibi grupları dinleyenler demek istediğimi anlayacak.
Neden sevdim? Kirli gitar sound’uyla oluşturulan pop kafası hoşuma gitti. Eğlenceli bir albüm bu.

18mlpaz-mehgirls

“Father, Son, Holy Ghost” Girls
Folk seviyorsanız bir sürü açılımı olduğunu da bilirsiniz. Kovboy şarkısı söyleyen oduncu gömlekli adamlar da, Devendra Banhart gibi avangart sanat tipleri de folk kategorisine giriyor bugün. Girls Devendra tarafına yakın.
Neden sevdim? Şarkı formatından giderek uzaklaşan, popüler işlerin iyice “çıstak”a döndüğü bir ortamda Girls iyi bir alternatif. “How Can I Say I Love You”yu dinleyin mesela, anlarsınız.

18mlpaz-mehexplos

“Take Care, Take Care, Take Care” Explosions in the Sky
Artık böyle albümler çok ender. Ancak takip ettiğimiz bir-iki post rock ekibinden gelebiliyor. Büyülü bir dünyanın kapılarını açan, insanı hayallere sürükleyen bir albüm bu. Ticari bir şey beklemeyin. Boyut atlamaya hazır olun. Öyle bir müzik.
Neden sevdim? Bir albüm bütünlüğüne sahip albüm gibi albümler artık pek yok. Tek tek şarkıların yükseldiği dönemde birbiriyle iç içe geçmiş, art arda anlamlı şarkıların olduğu bir albüm varsa etrafta ben severim (Not: Bu yıl yayımlanan iki baba post-rock albümü var. Biri bu, diğeri Mogwai’nin “Hardcore Will Never Die But You Will”i. Biri listede ama diğerini anmazsam haksızlık olurdu sanki).

18mlpaz-mehnoah

“Last Night On Earth” Noah and the Whale
Ben İngiliz gruplarının muhakkak Beatles’tan gelme halini sevenlerdenim. Ama Noah and the Whale Beatles’la pek ilgili değil. Bana daha ziyade R.E.M.’in Belle & Sebastian’la karışımı gibi geliyor kulağa.
Neden sevdim? Evde zaman geçirirken yormamasını ve solistleri Charlie Fink’in hafif kallavi sesini benimsedim. Ondan herhalde.

37 Comments

  • dilara 19 December 2011 - 21:17 Reply

    sayfayı açarken kesinlikle the black keys diyordum resimlerine görünce baya mutlu oldum, bu muhteşem adamlara ek olarak beirut, m83, florence and the machine ilk aklıma gelenler ve tabi amy winehouse.

  • basak ünsal 19 December 2011 - 21:20 Reply

    sayenizde süper gruplar keşfettim bu geçen yılda ve bu listede kesinlikle playlistime girdi.ek olarakta müzik anlayışı yeni yeni gelişen bi genç olarak milliyetteki sayfanızı nerdeyse her hafta sonu okuyorum yazılarınızı okumak insanı güldürüp motive ediyor( en azından bana boyle bi etkisi var) size teşekkür etmek istedim yazılarınız olmadan pazar akşamları geçmez valla 🙂

  • melis 19 December 2011 - 21:29 Reply

    the kills blood pressures
    tom waits bad as me
    foster the people torches
    lykke li wounded rhymes
    florence and the machine ceremonials
    kasabian velociraptor
    the black keys el camino

  • mektupbekler 19 December 2011 - 21:38 Reply

    miles kane.hala da çalıyo.ha bi de içimde kalmasın 2011 de dinlemediğim tek isimde halil sezai paracıkoğlu..oh rahatladım..

  • idil 19 December 2011 - 22:07 Reply

    The Black Keys
    Kasabian
    The Drums
    Metronomy
    Arctic Monkeys
    The Vaccines
    Wild Beasts
    Lana Del Rey
    St. Vincent
    Coldplay
    The Maccabees
    Leonard Cohen
    Tom Waits
    The Kooks
    Patrick Wolf

  • alkimb. 19 December 2011 - 23:22 Reply

    Red Hot Chili Peppers – I’m With You
    Foo Fighters – Wasting Light
    Portugal The Man. – In the Mountain in the Cloud
    Iron & Wine – Kiss Each Other Clean
    Liam Finn – Fomo
    Adele – 21
    Fleet Foxes – Helplessness Blues
    Eddie Vedder – Ukulele Songs

  • yasemin 19 December 2011 - 23:24 Reply

    eylülden beri Red Hot Chili Peppers’ın yeni albümü I’m With You’yu dinliyorum herkese de tavsiye ederim. Dinledikçe güzelleşen bir albüm

  • ichso 20 December 2011 - 02:04 Reply

    The Black Keys – El Camino
    Metronomy – The English Riviera
    The Roots – Undun
    Fleet Foxes – Helplessness Blues
    Talib Kweli – Gutter Rainbows
    Tom Waits – Bad As Me
    Shabaz Palaces – Black up
    Jay-Z / Kanye West – Watch the Throne
    Bon Iver – Bon Iver
    A$AP Rocky – LIVELOVEA$AP

    Ama hepsinden çok eminim Blakroc dinliyorumdur hala.

  • lopp 20 December 2011 - 03:43 Reply

    Take Care, Take Care, Take Care muazzam bir albüm.Başka bir şey dinleyemez oldum.Zaten bu hastalığa geçen sene bir önceki albümleriyle alışmıştım.Uzaklaş post rock! duvarlar üstüme geliyor odanın ışıkları loşlaşıyor!

  • serhat 20 December 2011 - 10:30 Reply

    battles – glos drop atlanılmış sanki.

  • Nermin ÇEVİK 20 December 2011 - 14:13 Reply

    tango dinledim

    • Mehmet Tez 20 December 2011 - 15:54 Reply

      Vaaay..

  • zeren 20 December 2011 - 17:00 Reply

    The Rapture / Sharon Jones..rocks!!

  • Ersen Matur 21 December 2011 - 12:11 Reply

    Foo Fighters – Wasting Light ile Anthrax – Worship Music mesela? Bunlar güzel hoş şeyler efenim.

  • can saban 21 December 2011 - 12:23 Reply

    Snoop dogg
    SebastiAn
    Fujiya Miyagi
    Mr. Oizo

    ayrıca;
    Manner
    B.E.A

  • emel g. 21 December 2011 - 12:35 Reply

    Radiohead dinlemedi mi kimse ya? King of Limbs bu sene çıkmamış mıydı ben mi şaşıyorum acep. Bunun yanında sene içinde “Oh Land- Oh Land” albümüyle yatıp kalktım denebilir. Gayet başarılı.

  • DJ Barthez 21 December 2011 - 13:36 Reply

    Lenny Kravitz – Black & White America
    Super Heavy – Super Heavy
    Sharon Jones & The Dap Kings – I Learned the Hard Way
    Tony Bennett – Duets II
    George Benson – Guitar Man

    • Mehmet Tez 21 December 2011 - 14:05 Reply

      Sharon Jones’u ben de çok dinledim ama 2010 olduğundan listeme almamıştım.

  • Martı 21 December 2011 - 16:47 Reply

    Bu yıl Adele, The Civil Wars ve Lady Gaga yılıydı benim için.

  • Berk Sayan 22 December 2011 - 20:16 Reply

    destroyer – kaputt
    lykke li – wounded rhymes
    pj harvey – let england shake
    St. Vincent – Strange Mercy
    Gang Gang Dance – Eye Contact
    Tv On The Radio – Nine Types Of The Light

  • dida 23 December 2011 - 19:20 Reply

    çok ayıp bana ..yıllarca pavement dinledim sonra koptum..hemen gidip stephen malkmus and the jicks albumunu alıyorum…geçtiğimiz yıl 2010 album Phil collins , manic street preachers ve 2011 REM dinledim ve yerli rock REDD ve Cingi her daim dinlediklerim…

  • erosagabey 25 December 2011 - 18:26 Reply

    Yuksek
    The Strokes – Angles
    Grouplove – Colours
    Superheavy
    James Blake

  • yiit 25 December 2011 - 19:24 Reply

    kasabian
    florence + the machine
    coldplay
    beady eye
    noel gallagher’s high flying birds
    arctic monkeys

  • zltn 25 December 2011 - 19:24 Reply

    Röyksopp – Senior
    Washed Out- Within and Without
    Robyn – Body Talk
    Ladyton – Best Of 00 To 10
    M83 – Hurry Up, We’re Dreaming
    Cut Copy – Zonoscope

  • batuhan 25 December 2011 - 19:29 Reply

    ayrıca, yukarıdaki ek olarak
    Danger Mouse and Daniele Luppi – Rome

  • deniz eslek 25 December 2011 - 19:34 Reply

    2010 cikisli olsa da james blake- limit to your love, wilhelm scream
    sonra the weeknd- high for this, thursday
    metronomy- the bay
    Radiohead-lotus flower,seperator

    Elime geleni yazdim dusunmeden:)

  • gzd 25 December 2011 - 20:28 Reply

    oh land
    fleet foxes
    devotchka | 100 lovers
    the vaccines – wetsuit
    young the giant
    can bonomo
    nada | oda
    kül
    teoman | aşk ve gurur

    ama en güzel albümler 2010da çıktı bence..

  • dreamwalker 25 December 2011 - 20:46 Reply

    Doğrudan last.fm istatistiklerimden 2011 albümlerini sıralayayım en iyisi:

    1. Metronomy – The English Riviera
    2. Arctic Monkeys – Suck it and See
    3. Radiohead – The King of Limbs (from the basement versiyonları çok daha iyiydi)
    4. The Vaccines – What Did You Expect From The Vaccines?
    5. The Strokes – Angels
    6. Fleet Foxes – Helplessness Blues
    7. Other Lives – Tamer Animals
    8. The Antlers – Burst Apart
    9. Daha Az Renk – Melis Danişmend (2010 sonunda çıktığı için bu yılki listeye alalım)
    10. Yuck – Yuck

    Kaynak: http://www.last.fm/user/dreamwalker8/charts?rangetype=12month&subtype=albums (Reklama girmez umarım :p )

  • emre 25 December 2011 - 21:23 Reply

    kesmeşeker-doğdum ben memlekette,u2-Achtung Baby (Super Deluixe Edition),artic monkeys-suck ıt and see,teoman-aşk&gurur,coldplay-mylo xyloto,nırvana-nevermınd(deluxe edition),duman-canlı,bülent ortaçgil-sen,anna calvi,lou reed&metallica-lulu,kaybedenler klubü soundtrack,meksikaya sevgilerle,ayhan sicimoğlu-en estanbul,beirut-the riptıde,moby-destroyed,patti smith-outside society,pearl jam twenty soundtrack,radiohead-the king of limbs,r.e.m-collapse into now,zaza fournıer-regarde moı,the strokes-angles,tom waits- bad as me,r.e.m- part lıes part heart part truth part garbage 1982 2011

  • emre 26 December 2011 - 13:41 Reply

    maroon 5 – moves like jagger

  • emre 26 December 2011 - 22:13 Reply

    pj harvey – let england shake,stacey kent – dreamer in concert

  • vantilator 28 December 2011 - 23:17 Reply

    Benim favori 50 albümüm.

    50-Sleep ∞ Over – Forever [Hippos in Tanks]
    49-Mika Vainio – Life (… It Eats You Up)[Editions Mego]
    48-Dirty Beaches – Badlands[Zoo]
    47-King Midas Sound – Without you[Hyperdub]
    46-Deaf Center – Owl splinters[Type]
    45-Swod- Drei[City Centre Offices]
    44-SBTRKT-SBTRKT[Young Turks]
    43-Surgeon – Breaking the Frame[Dynamic Tension]
    42-Eleven Tigers – 111[Self Released]
    41-Machinedrum – Room(s)[Planet Mu]
    40-Rene Hell – The Terminal Symphony[Type]
    39-Jacaszek – Glimmer[Ghostly International]
    38-Colin Stetson – New History Warfare Vol. 2: Judges[Constellation]
    37-Shlohmo – Bad Vibes[Friends of Friends]
    36-Cut Hands – Afro Noise Vol. 1[Susan Lawly]
    35-The Caretaker – An Empty Bliss Beyond This World[History Always Favours the Winners]
    34-Biosphere – N-Plants[Touch]
    33-Plaid – Scintilli[Warp]
    32-Holy Other – With U[Tri Angle]
    31-Blanck Mass – Blanck Mass[Rock Action]
    30-Africa HiTech -93 Million Miles[Warp]
    29-Emika – Emika[Ninja Tune]
    28-A Winged Victory For The Sullen – Self Titled[Kranky]
    27-2562 – The Fever[When in Doubt]
    26-Ricardo Villalobos & Max Lodenbauer – Re:ECM[Ecm]
    25-Amon Tobin – Isam[Ninja Tune]
    24-Radiohead – The King of Limbs[Self Released]
    23-Julianna Barwick – The Magic Place[Asthmatic Kitty]
    22-Moritz Von Oswald Trio – Horizontal Structures[Honest Jon’s]
    21-Sepalcure – Sepalcure[Hotflush]
    20-Nicolas Jaar – Space is Only Noise[Circus]
    19-The Field – Looping State of Mind[Kompakt]
    18-Balam Acab – Wander / Wonder[Tri Angle]
    17-Byetone – Symeta[Raster-Noton]
    16-Hudson Mohawke – Satin Panthers[Warp]
    15-Rustie – Glass Swords[Warp]
    14-Modeselektor – Monkeytown[Monkeytown]
    13-Vladislav Delay Quartet – Self titled[Honest Jon’s]
    12-Björk – Biophilia[One Little Indian]
    11-Fennesz+Sakamoto – Flumina[Touch]
    10-Roly Porter – Afterlife[Subtext]
    09-Zomby – Dedication[4AD]
    08-Alva Noto – Univrs[Raster-Noton]
    07-Pinch & Shackleton – Self Titled[Honest Jon’s]
    06-Tim Hecker – Ravedeath,1972/Dropped Pianos[Kranky]
    05-Andy Stott – Passed me By/We Stayed Togerher[Modern Love]
    04-Oneohtrix Point Never – Replica[Software]
    03-The Haxan Cloak – The Haxan Cloak[Aurora Borealis]
    02-Kuedo – Severant[Planet Mu]
    01-Demdike Stare – Tryptych[Modern Love]

  • Suzette Van Delay 29 December 2011 - 00:21 Reply

    Black Keys hemen akla geleni çünkü hem çok dinledik hem de yakın zamanda. Beastie Boys dinledim deli gibi. Çok güzel bir albüm yaptılar bu sene. Eskilerini aratmayacak. Aloe Blacc: dinlemekle kalmadım sürekli mırıldandım. Ayağımıza da geldi sağolsun. Monarchy yi pek sevdim, en yakın zamanda canlı izlemeli. Rapture da geç oldu güzel oldu. Dinledikçe güzelleşen bir albüm yaptı

  • pinaria 29 December 2011 - 10:52 Reply

    SBRKT-SBRKT
    Coldplay-Mylo Xyloto
    Danger Mouse and Daniele Luppi – Rome
    Red Hot Chili Peppers – I’m With You

  • Kaan Denk 31 December 2011 - 13:44 Reply

    Lana Del Rey’i unutmuşuz sanki?

  • cornflakes 11 January 2012 - 19:54 Reply

    1- Tim Hecker
    Ravedeath, 1972

    2- King Creosote & Jon Hopkins
    Diamond Mine

    3- Tenhi
    Saivo

    4- The Jezabels
    Prisoner

    5- Gotye
    Making Mirrors

    6- GusGus
    Arabian Horse

    7- Beirut
    The Rip Tide

    8- Acid House Kings
    Music Sounds Better With You

    9- Eve to Adam
    Banquet for a Starving Dog

    10- LANA DEL REY
    video games ile listeme girdi:)

  • Lost Control 30 January 2012 - 03:39 Reply

    Anathema.