“Adamı hasta etmeyin, ödeyin şu hesabı yoksa kapatırım”

0 Posted by - 13 June 2010 - O OLDU BU OLDU

yassah

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Maliye’nin vergi mükellefi olmayan Youtube’a 30 milyon TL borç çıkardığını yazdı ya, devamı yakındır

Adamı hasta etme Facebook, öde şu hesabı yoksa kapatırım” derse biri şaşırmam artık. Videoysa her sitede var. Şarkıysa türküyse gırla. Para veriyo mu bize? Hayır. E kapatmamak için bir neden söyleyin bana. Bülent Forta çoktan hesaplamıştır telif borcunu… Gelin madde madde devam edelim.
Myspace yasaklandığında ne demişti Bülent Forta? “Bizi adam yerine koymuyorlar. Üçüncü dünya muamelesi yapıyorlar. Telif vereceksiniz dedik. Vermediler, kapattırdık.” Tüyü bitmemiş yetim edebiyatı. Youtube sansürü için ne diyor Binali bey? “Paralarını versinler, ülkeyi onlar mı yönetiyor?” Demek ki neymiş? Sansürcünün jargonu aynı.
-Trenlere, gemilere ve internete aynı adamın bakması sadece bana mı garip geliyor?
-Şimdi Youtube yasaklı ya. Kim tarafından yasaklandı? Mahkeme tarafından. Hangi yasaya göre? 4/5/2007 tarihli 5651 sayılı yasaya göre. Peki bu kanunu kim çıkardı? Meclis. Kim çoğunlukta? Ak Parti. Siyasetçilerin anlaştığı tek nokta ne? Sansür.
-“Youtube’un niye burada ofisi yok?” diye kızıyorlar. E bu Youtube dediğin özel bir şirket. Adam işine nasıl gelirse öyle davranır. Sen devletsin. Vatandaşının iletişim hakkını koruyacaksın. Vatandaşını mağdur etmeyeceksin. Ama bugün medeni ülkelerde hak olan her şey bizde lütuf. Adamın iki dudağının arasında. Bu yasayla “Kafamı bozmayın, kapatırım” dedi mi kapatır.
-“İnternet dediğin adam gibi olmalı. Karşımda bacak bacak üstüne atmamalı. Bir gireceksin her yer pırıl pırıl. Kafalar dümdüz. Enseler tıraşlı.” Olur mu? Olur bu gidişle.
-Bazı aklıevveller de “Youtube’a girmeyin, Dailymotion’a girin, onun burada bürosu var” diyor. Milletin videoyu hangi adreste izleyeceği konusunda bile bölücülük var. Bu videoculardan hangisi bizden hangisi değil? Youtube’a girenler şerefsiz, Dailymotion’a giren de çıkan da bizim için şereflidir. Bu mu?
-Cumhurbaşkanı Abdullah Gül “Kesinlikle kapatılmalarına karşıyım. Bu konuda çözüm için ilgili birimlere talimat verdim. Gerekirse yasa değişikliği yapılmasını da istedim” diye tweet’ledi. Bir umut verdi. Bakalım, heyecanla bekliyoruz.

6 Comments

  • sarp 13 June 2010 - 19:48 Reply

    hepsine katiliyorum ama 2007’de cikmis olan internet yasasina “ataturk’e hakaret’le ilgili maddeyi ekleten CHP ki en basinda youtube’a dava acilip sitenin erisime engellenmesi de tam olarak bu madde sayesinde oldu.

    herseyi de akp’den bilmemek lazim.

  • Ouz Mehmet 13 June 2010 - 22:37 Reply

    Yalnız bu ülkede hiç bir şey düzgün değil.
    Borç nedeniyle internetimi keseceklerini bildirdiler taa 2 hafta önce hala nete girebiliyorum. Birde utanmadan arayıp tehdit ediyorlar ”Sayın abonemiz” diye bir başlıyor ”Borcunuzu ödeyiniz” diye bitiyor. hahaha
    Şu anda da kesik olan internetten bağlanıyorum. Garip.

  • Kaan 14 June 2010 - 01:13 Reply

    Yalnız şu bilgiyi de vermek gerek: Google, AdWords hizmetiyle, hemen hemen tüm operasyonu Türkiye’de olan, Türk siteleri tarafından Türkiye’deki potansiyel müşterilere ulaşmak amacıyla her ay, yıl değil ay, milyonlarca TL para kazanıyor. Bu hizmet karşılığında Türkiye’de herhangi bir fatura kesmiyor.

    Şimdi Türkiye’deki vergi sistemi ne kadar mantıklı, ne kadar mantıksız o tartışılır ama şu da bir gerçek ki ben, sen, o maaşından kesilen vergiyi verirken Google amca her ay Türkiye’de kazandığı milyonlarca liralık gelirinden vergi vermiyor. Yani burada iyi kötü T.C.’ni “kaale almamak” suretiyle bir sahtekarlık yapıldığı malesef aşikar.

    Ama elbette sansür zihniyetini bu kadar benimsemiş bir ülkeye vergi vermek hakikaten gerekli mi diye de düşündürmüyor değil insanı…

    • Mehmet Tez 14 June 2010 - 08:12 Reply

      Haklısın. ama şu soruyu da sorabiliriz: Google’a ne kadar ödemeliyiz hizmetleri karşılığında? Google olmasa kim daha zararlı çıkar? E vergi kesiyorsan adam da sanahesap çıkarmaz mı? Adamın etinden sütünden bedava faydalan bir de üstüne para iste. Bilemiyorum bir yolu olmalı.

  • fuat 14 June 2010 - 16:19 Reply

    Son yorumunuz müthiş olmuş Mehmet Tez.Lafı cuk diye yapıştırmışsınız valla.Kullan bütün Google hizmetlerini beleşe ondan sora “Vergini öde kardeşim!”. “Yok yaaaa!Sen de o hizmetlerin parasını öde” diye her yerde söylemek lazım.Çünkü 1 allahın kulu bile bu yorumu yapmadı.Hepimizin gözünden kaçtı.

    Kaan arkadaşımıza da cevabım var. Youtube kapatma olayında Chp’nin rolünü tam hatırlamıyorum.Dediğiniz gibi sanırım.Fakat elinde böylesine bir iktidar gücü olan Akp’nin , canı istediğinde nasıl hızla herşeyi değiştirip maddeleri geçirdiğini de gayet iyi biliyoruz.

    Bunların hiç biri bahane değil.Ülkeyi geri kafalı,tutucu durumuna düşürüyonuz sayın milletvekili.

    -Trenlere, gemilere ve internete aynı adamın bakması sadece bana mı garip geliyor?

    -evet sadece size garip geliyor-duuu , taaa ki siz söyleyene kadar.(Hakkkı Devrim vodafone reklamı gibi oldu dimi? :D) Siz söyleyene kadar hiç farkında değildim.Bir çok kimsenin de farkında olduğunu sanmıyorum.Bu yorumunuza da katılıyorum.Yine güzel bir yorum Sevgili Mehmet Tez.

  • Kaan 25 June 2010 - 13:26 Reply

    Mehmet Abi, Google’dan biz bedava faydalanıyor olabiliriz ama TV’leri izlemek de benim bildiğim parayla değil. Milyonlarca insanın afyonu olmuş program ve diziler yapılıyor ve karşılığında bir para alınmıyor kişilerden. Tak çıplak anteni izle.

    Ama tabii hepimiz biliyoruz ki TV kanalları bu işleri hayrına yapmıyorlar. Reklamlardan elde ettikleri gerlirlerden vergi ödemek zoruda değil mi onlar da? Binlerce insana hizmet sağlamıyorlar mı? Allah korusun(!) Aşkı-Memnu’yu izlemek için kimseden para alınmıyor bugün 🙂 Ama kimse çıkıp da “ya bilmem hangi kanal bize bu hizmeti sundu, karşılığında 5 kuruş para istemedi, helal olsun tüm vergiler bu adamlara” demiyor 🙂

    Asla sansür zihniyetini savunduğum zannedilmesin, ama her işin olduğu gibi bu işin de farklı açılardan değerlendirilmesi gerekiyor.

    Üstelik Türkiye’de benzer hizmeti vererek, reklam karşılığında para kazanma peşinde olan diğer şirketleri düşünelim mesela (Ben böyle bir şirketin mensubu değilim yanlış anlamasın). Adam zaten Google gibi büyük trafiği olan bir firmayla rekabet ediyor, bir de kazancının bilmem nekadarını vergi olarak ödüyor ama Google amcanın böyle bir derdi yok. Burada Türkiye’deki bu firmalara da haksızlık olmuyor mu?

    Yani elbette ki hepimiz istediğimiz an istediğimiz sitelere erişebilmeliyiz ama yukarıdaki sorunların da (sansürden ayrı olarak belki) değerlendirilmesi gerekiyor.

  • Leave a reply