Hakkımı helal etmiyorum!

0 Posted by - 08 May 2011 - O OLDU BU OLDU


Aerosmith’in solisti Steven Tyler hayatı boyunca kokaine 20 milyon dolar harcamış. Hesap ettim günlük uyuşturucu harcaması 1500 dolar. Sizce yıllarca fahiş fiyattan CD almaya mecbur edilmemizin bununla bir ilgisi var mı?

Steven Tyler hayatı boyunca kokaine 20 milyon dolar harcadığını yazdı. Nerede mi? Otobiyografisinde. Aerosmith’in meşhur solistidir. Şu anda American Idol isimli yetenek yarışmasında jüri üyesi kendisi.
Kitap bu hafta piyasaya çıkıyor ve anlaşılan satsın diye reklamı bunun üzerinden yapılıyor.
E her şey para tabii…
Yaptığım hesaplara göre Tyler 20 yaşında başlamış olsa 43 yıldır kullanıyor demek ki bu mereti (Rehabilitasyondan yeni çıktı, artık kokain kullanmıyormuş. Ama belli olmaz).
Günde ortalama kokain masrafı 1500 dolar. Ortalama diyorum. İçmediği günler olduğunu farz edersek hesabını size bırakıyorum. Yani bir oturuşta bir kuzuyu yerim misali, Tyler da öyle abanıyormuş.
Bir diğer otobiyografi haberi İngiltere’den. Deep Purple’ın bir dönem basçısı ve solisti olan Glenn Hughes de (onun söylediği “Holy Man” hâlâ en sevdiğim Purple şarkıları arasındadır) otobiyografisini yayımlıyor bu aralar. O da rakam vermiş. “Bugüne kadar 1 milyon doları kokaine harcadım” demiş.
Rock yıldızlarına uyuşturucu beyanı mecburiyeti gelmiş gibi bir durum var yani anlayacağınız.
Ben kimsenin yediğine içtiğine karışacak değilim, isyanım müzik sektörüne…
Biz yıllarca dişimizden tırnağımızdan, harçlığımızdan, annemizin babamızın verdiği yol parasından tırtıklayıp tanesi
25 TL’den başlayan fahiş fiyatlardan CD aldık. Aldırttınız. O CD’leri o fahiş fiyatlardan hepimize sattınız.
Bir sürü egosu şişkin müdürün, patronun, şımarık şarkıcının, karılarının, çocuklarının, metreslerinin her türlü savurganlığının bedelini bize ödettiniz. Müziğin bedelini değil bunları ödettiniz.
CD satışları düşüp çeşmenin suyu kesilince de oturup ağlayıp sızlandınız.
Kusura bakmayın ama kardeşim, biz müzik seviyoruz diye varımızı yoğumuzu sizin doymaz bilmez egolarınıza mı harcayacaktık ömür boyu? Bizi neden müziğin bu kadar pahalı bir şey olduğuna inandırmaya çalışıyorsunuz ki?
Ne oldu, kazandınız da bir hayır işine mi yatırdınız, iki fakiri mi doyurdunuz?
Öyle “We Are the World” demekle olmuyor, daha fazlası lazım. Günde 1500 doları kokaine harcamayıverin bizim hatırımız için, müzik de daha ucuz olsun, ne olur yani…
Ama ne oldu, internet geldi. Korsanlar çıktı, kölelik düzeni bitti, bir şekilde adalet yerini buldu, düzen değişti, saltanat sarsıldı.
Tekel şirketler artık 10 tane şarkıcı üzerinden milyar dolarlar kazanamıyor. Artık para kazanmak için çok çalışmak lazım. Çok farklı türlerde sanatçılara gruplara yatırım yapmak lazım. Küçük şirketler bu işi üstlendi ve büyük şirketleri çoktan solladı. İşin rengi de işleyişi de değişti.
Peki “star”lar nasıl geçinecek nasıl para kazanacak, nasıl star gibi yaşayacak?
Kolay. Memleketinin “popstar” yarışmalarında jürilik yapıp uyuşturucuya kaç milyon yatırdığını anlatan kitaplar yazarsın. Olur biter. Ya da herkes gibi normal bir hayatın olur.
Bende kendi paramla aldığım üç tane Aerosmith albümü var. Nerden baksan 75 TL eder.
Glenn Hughes’un yer aldığı Deep Purple albümü “Stormbringer” da var. Bir 25 de ona koy. Ne etti? 100 TL.
Hakkımı helal etmiyorum arkadaş. Vallahi insanı zorla korsan yapar bunlar…

7 Comments

  • havva 09 May 2011 - 01:09 Reply

    kim oldugunu hatirlamiyorum ama amerika’dan biriydi onu hatirliyorum bir tv show unda evet gencken ben de kullandim suc mu yani demisti :))

    • Mehmet Tez 09 May 2011 - 12:29 Reply

      Ben kimsenin ne kullandığında değilim. Sistemle ilgili bir yazı bu. Ahlakçı yaklaşımım uyuşturucuya dair değil. Kapitalizme dair.

  • Mert 09 May 2011 - 23:18 Reply

    ben de helal etmiyorum; ama bu yazıyı yazana helal olsun!

  • havva 10 May 2011 - 16:09 Reply

    elestirdigimden degil, zaten elestiri yapabilecek kadar bilgi sahibi degilim, hakkim yok.. yalnizca amerika’da, sanaticilarda madde kullniminin turkiye’de oldugu gibi bir tabu olmadigini soyleyebilmek icin yazmistim. sadece orada verilen gencken herkes kullanir biz de kullanir biz de kullandik mesajini cagristirdi yazi. yoksa ben de stone ve parker’in anlattigi gibi unlulerin album satislarindaki kaygisi bir ust model jet alabilmek olmamali, oyleyse albumu alinmamali diye dusunuyorum.

    • Mehmet Tez 10 May 2011 - 16:11 Reply

      Yazinin temel fikrinin uyusturucuyla ilgisi yok. Tabuyla da ilgisi yok. Yazi sistemi elestiriyor. Bu.

  • Fatih 11 May 2011 - 22:28 Reply

    Vaaay! Sevgili Mehmet Tez, kırılma ama nihayet dişe dokunur, yazıcıdan çıkartılıp saklanacak bir yazı yazmışsın.

  • önder 13 May 2011 - 11:03 Reply

    1.Kokaine o kadar para vermese aldığın albüm çıkarabilir miydi?
    2.Herkesin kendi zevki ister parayı yakar, ister uyuşturucu kullanır… Sonuçta Sex, drugs, Rock & roll olayı yani.
    3.Son olarak sende haklısın ama düzen bu be abi sonuçta onları ilahlaştırmaya gerek yok. Muhafazkar bir görüş olacak ama onlarda etten kemikten adamlar:-)

  • Leave a reply