Rock’çıyla popçu arasındaki 5 fark

0 Posted by - 11 December 2011 - O OLDU BU OLDU

-Popçu “canlarım” der.
Rock’çı “N’aber arkadaşlar” der.

-Popçu ekstraya gider.
Rock’çı konser verir.
-Popçu dakika başı “milletim, vatanım” der. Alkış alma fırsatını hiç kaçırmaz.
Rock’çı bunları her dakika milletin suratına vurmadığından hep yan gözle izlenir.
-Popçu yardım etmeden “Ben bunu kariyerimde nasıl kullanırım?” diye düşünür.
Rock’çı düşünmez. Yardım eder.
-Popçu başbakanla VIP uçmayı sever.
Rock’çı biletini kendi alır.
-Neticede vatandaşa bir destek gerektiğinde rock’çılar yemez içmez bir günde toplanır, organize olur, yardımları toplar, okul yapar.
-Popçular ekstraları bayram programları bitince yalandan (o da B takımı) bir araya gelir ve en büyük gürültüyü de yine onlar koparır.
Van için Pop’unuz hayırlı olsun.

21 Comments

  • Cem 11 December 2011 - 23:37 Reply

    Manifesto niteliği taşıyan bir yazı .. Tebrikler Mehmet Tez!

  • eksi 12 December 2011 - 00:13 Reply

    Mesele popta rockta değil mesela kafada, zihniyette. Hala bunu aşamadı mı insanlar? Çıkıp rock dinleyenlere satanist muamelesi yapanlardan bir farkı mı var? Belki de değinmek istediğiniz konu çok farklı ama içimden gelenleri söylemek istedim.

  • X-files 12 December 2011 - 02:41 Reply

    neden rock-pop kıyaslaması yapmaya gerek gördünüz acaba, bu da bir nevi ayrımcılık olmamış mı?

  • Nermin ÇEVİK 12 December 2011 - 13:40 Reply

    rockçı dediğin sütten çıkmış ak kaşık değildir. peki “Popçu yardım etmeden “Ben bunu kariyerimde nasıl kullanırım?” diye düşünür” bunu nereden bilebilirsin. insanların içini okuyamazsın herhalde. insanlar düşünceleri ile varlar. müzik tarzları sadece sanatlarının bir parçası

    • Mehmet Tez 12 December 2011 - 15:11 Reply

      “Kariyerimde nasıl kullanırım diye düşündüm” lafını Sertab Somali’den dönünce neden gittiğini anlatırken söyledi. Zihin okumuyorum.

  • eksi 12 December 2011 - 22:32 Reply

    Sertab’ın demesi neyi değiştirir ki. Aynı lafı bir rockçı da söylese böyle bir yazıyı tüm rockçıları genelleyerek yazar mıydınız, dürüst olun?

    • Mehmet Tez 12 December 2011 - 23:50 Reply

      Dürüstüm ve bunca yıldır bu işi yapıyorum. Görünen köy kılavuz istemez.

  • Fatima 13 December 2011 - 00:24 Reply

    Popçular işadamlarına, şeyhlere konser vermeye bayılır. Acaba niye? Genelleme yapamayız dimi? Hadi canım bal gibi de yaparız. Hepsi aynı…

  • Cem 13 December 2011 - 00:42 Reply

    Sonuna kadar Mehmet Tez’i haklı buluyorum. Bunları bilmek için televizyonlardaki gündüz kuşaklarını izlemek yeterli. Rock’çılar diye tabir ettiğimiz insanlar her zaman daha samimidir. Korumalarıyla dolaşmadan jeeplerine gerek duymadan her zaman aramızdalar.

  • eksi 13 December 2011 - 01:48 Reply

    Tebrikler rock dinleyerek daha havalı oldunuz, şimdi diğer müzik tarzlarını önyargılı tavrınızla aşağılayabilirsiniz. Çıkışta madalyanızı da almayı unutmayınız.

    • Mehmet Tez 13 December 2011 - 02:34 Reply

      Alakası yok ama neyse. Görüşlere saygımız var.

  • kunta kinte 14 December 2011 - 09:32 Reply

    rockçı popçu karşılaştırması şahane noktalara değinmiş:)her zaman böyle bir ayrım var,iyi ki var. tabii ki daha havalıyız çünkü farkılıyız, duyarlıyız, pink floydlar, john lennonlar dinliyoruz.pink floyd diyorum, lennon diyorum?? daha ne diyeyin, nasıl havalı olmayayım:)

  • yudum 14 December 2011 - 20:06 Reply

    oo mükemmel olmuş bu özellikle bayramram extrelerini bitirenler şimdi mi akıllarına gelmiş diye sormak güzel fikir metal iyidir rock candır

  • eksi 14 December 2011 - 23:05 Reply

    o kadar farklısınız ki hepiniz aynısınız.

  • Utku Uluer 15 December 2011 - 04:06 Reply

    Türkiyede Rock bir alt kültür olma arasında gidip geliyor. Rockçı Popçu karşılaştırmasını çok doğru bulmam çünkü bugün rockçı dediğimiz pek çok isim zaten Popçu (bkz teoman, şebnem ferah vs) evet hepsi rock kökenli ama artık pop.

    aslında popçu kime denildiğinin rockçı kime denildiğinin altını çizmek gerekli.

    Türkiyede Metal – Pop karşılaştırması yapılabilinir bence. Evet bugün medyanın rockçı dediği bazı isimler politik ve mesaj kaygısı güdüyor ama onlar Pop’un rock yüzü 🙂 Besin kaynakları popüler kültür vs vs… Klipleri dönmese, halk konserleir yapmasalar belli satışları olmasa gündemden düşerler. Zaten bir de Kıraç’a rock deniliyor ya buyrun oradan yakın…

    Van için Yardım konserine giden pek çok isim uçak biletini kendi almaz businesstan aşağı uçmaz.

    Neyse birşeyler hala alt kültürü olup olmamak arasında gidip geliyor. Mesela politik bir duruşu olup olmamak aslında.

  • Utku Uluer 15 December 2011 - 04:10 Reply

    Bir Nokta ekliyim. Pink Floyd’ta da Rock, The Cure’da rock, Pearl Jam’de hepsi birbirinden farklı ve farklı politik duruşları olan gruplar.

    Coldplay ile Pink Floydu aynı kefeye koyabilir misiniz? Ama hepsi rock… Rock dinleyen havalı olmaz diyim ben de 🙂

  • Gökhan sazak 15 December 2011 - 22:31 Reply

    Neler söz yazmanıza neden olur?

    – Melodi ya da bir ses. Zaten bir şeyi ararsan asla bulamazsın. Olaylar olurken tepki vermek en iyisi. Böyle bir hayat yaşamak çok tuhaf. Çok ayrıcalıklı. Ama pop yıldızları bunun ne kadar muhteşem olduğunu pek itiraf etmezler. THOM YORKE

  • seyda 18 December 2011 - 19:03 Reply

    bi`de şu var; popçu playback yapar, para almayacağı bir konserde nefesini tüketmek istemez. ama rockçı soğuk hava dinlemez, orkestrasını getirir ve canlı söyler!

  • kunta kinte 19 December 2011 - 09:11 Reply

    popcuların playback yaparak yardım konseri yapması rockçı popçu karşılaştırmasının ne kadar boş olduğunu hepimize kanıtlamıştır. sonuç olarak rockçı rocks popcu ducks:)

  • eksi 27 December 2011 - 11:16 Reply

    Ne alaka tüm popçular playback yapıyor sanki. Canlı orkestrasını getirip yağmur dinlemeden canlı canlı şarkı söyleyen popçular var. Şimdi onları yok saymanızın nedeni sadece yaptıkları müzik türü mü?

  • FurkanTrojka 02 January 2012 - 13:21 Reply

    Popçu dediğimiz adam, popüler müzik yapmıyor mu? Gayesi ve amacı popüler olmak değil mi? Bir yandan popüler olmak için uğraşan birisinin yardım amaçlı konser düzenlediğinde samimi olduğunu, yağmur altında söylemeye devam ettiğinde ki kendisi yüksek ihtimalle ıslanmıyordur, seyirci için falan mı yaptığını zannediyorsunuz? Pop müzik şarkıcısının tek derdi popüler olmaktır, nasıl olursa olsun. Rock-metal v.s gibi işlerle uğraşan adamın böyle bir derdi yoktur. Sen ister dinle ister dinleme o zaman o müziği yapacaktır.