“Stairway to Heaven” nasıl hit oldu? Konunun sigarayla ne alakası var?

0 Posted by - 16 November 2009 - O OLDU BU OLDU

ledzep460

Led Zeppelin‘in en büyük hit’lerinden biri hangisi diye sorsak, “Stairway to Heaven”, verilen bir iki yanıttan biri olur. Belki de grubun en ünlü şarkısı bu. Ancak Guardian’da çıkan bir yazıda ilginç bir iddia var. Deniyor ki “Stairway to Heaven”ın, ilk çıktığı 1971’de çıktığında radyolarda inanılmaz dercede fazla çalınmaya başlaması tamamen sigarayla ilgili. Dj’ler mikserin başında bunaldıklarında bu şarkı imdada yetişiyormuş. Şarkıyı koydun mu çık sigaraya 8 dakika boyunca takıl, muhabbetini et gel. Haber şurada… Bakalım DJ’ler ne diyecek bu konuyla ilgili?

8 Comments

  • Bazmorfin 16 November 2009 - 14:03 Reply

    Mehmet Tez, sen de iyi bilirsin ki şarkı ilk kaydedilip albüme konduğunda, Radyolar bu şarkıyı akışa eklemezler çok uzun olduğundan diyor Atlantic’ten bir abi. -Aynı abi kapağı da grup ismi görünmediği için ticari salaklık olarak görüyor. sanırım garezi var gruba- Page kesinlikle şarkıyı editleyip kırpmayacaklarını söyleyip aynen yollatıyor radyolara. Senin bahsettiğini bilmiyordum ama Atlantic’teki abi ben olsaydım bu iki mevzudan sonra istifa ederdim. Ne dediyse çıkmamış resmen. Kepaze olmuş Atlantic camiasına. Asosyolog isimli internet programımızda bu şarkıyı çaldığımızda, tost, yapar, çay demler ihtiyacımızı giderir bir de üstüne sigara içerdik. Mis gibi olurdu yalan değilmiş yani. Bir de hit olamayacak bgir şarkı değil ki, uzun diye hit oldu demek hem ayıp gibi geliyor hem de mantıklı gibi. Bilemedim, kararsızım sanki.

  • yalkı 16 November 2009 - 14:31 Reply

    bi ara barlarda djlik yaparken benim bu iş için kullandığım şarkı tool – schism idi =)

  • egemen limoncuoğlu 16 November 2009 - 15:22 Reply

    guardian’In haberi üstüne kurdugu biyografi yazarı sanki durumu bugunun sartlarıyla degerlendirmiş gibi
    stairway to heaven’ın yayınlandığı yıllar ‘temiz hava sahası’ cılgınlıgı icersinde olunmayan yıllar henüz. yani yayında sigara icebiliyordu dj’ler öyle duyduk,gördük filmlerde
    ki bi de single olarak cıkmamış olmasına ragmen hit oldu deniyor lakin zaten 70li yılların sonuna kadar ‘contemporary hit radio’ formatı yok ortalıkta..
    niye kızdıysam simdi 🙂

  • Bazmorfin 16 November 2009 - 16:05 Reply

    Egemen’in söylediğine katılıyor gibiyim. Kafa sonradan bastı. 7=’lerde stüdyoda sigara içemiyorlar mıymış? Bak Kaan Mete ikilisine neler yapıyorlardı 90’larda 🙂
    Contemporary hit Radio olayı yoktu belki ama popüler şarkıları da çalıyorlardı, bu sayede ünlenen birçok şarkı var ki Stairway To Heaven çıktığı yıl radyoda en çok istek alan şarkılardandır aynı zamanda.

    • Mehmet Tez 16 November 2009 - 16:11 Reply

      İçiyorlar tabii. Ama her radyocu iki dakika soluklanacağı uzun bir şarkı çalmak ister. Çalar da… Burada ana fikir mola. Ben katılıyorum bunun etkisi de vardır. Ama tabii küçük bir etki.

  • Bazmorfin 16 November 2009 - 17:00 Reply

    Ben de katılıyorum sonuna kadar ama hit olmasının sebebi budur demek biraz ayıp gibi. ya da ben bir Zepp olduğum için faşitlik yapıyorum da olabilir.

  • egemen limoncuoğlu 16 November 2009 - 17:49 Reply

    wikipedia’dan naklen bir ekstra bilgi:
    iki yüzünde de 7:55 uzunlugunda birer stairway to heaven olan, radyolara özel bir promo EP basmış atlantic 1972de.
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6a/Stairwaytoheavenpromo.jpg

  • Günhan 27 November 2009 - 01:07 Reply

    Bu dj’ler de bulduğu her uzun şarkıda soluğu tuvalette falan alıyordu herhalde. Adamlar koyuyorlar 17 dakikallık In a Gadda da Vida’yı, sonra yemek mi yiyorlar, tuvaletlerini mi yapıyorlar… Olay şarkının uzunluğunda değil, kalitesinde. O şarkı bugünün şarkılarını cebinden çıkaracak nitelikte.