BİR MÜZİK YAZARINDAN MERAKLISINA TAVSİYELER

1 Posted by - 23 February 2014 - KÖŞE YAZISI

Rock yıldızlarıyla arkadaş olma. Müzik gazetecisiysen bil ki asla iyi para kazanamayacaksın. Ama plak şirketlerinden bir sürü bedava albüm gelecek

Sana içki ısmarlayacaklar. Kızlarla tanışacaksın. Seni yanlarına alıp seyahatlere çıkaracaklar, para ödetmeyecekler, sana bir sürü ikramda bulunacaklar… Biliyorum kulağa şahane geliyor. Ama onlar senin arkadaşın değil. Onlar kendileri ve müzikal dehaları hakkında destansı hikayeler yazmanı isteyen tipler. Sen bunu yaparsan onlar rock’n roll’u mahvedecekler, rock’n roll hakkında sevdiğimiz her şeyi
yok edecekler.

Bu kafası iyi tüccarların seni ele geçirmesine, yazılarını baştan yazmasına izin verme.
İyi müzik -sadece rock değil- seni seçer. Arabanda yaşar veya yalnız başına müzik dinlerken kulaklığından duyarsın onu…

Artık her şey ‘cool endüstrisi’ oldu. Sana kendini “cool” hissettirirler… Cool değilsin. Biz cool değiliz. Mesela kadınlar bizim için her zaman problem olacak. Yeryüzündeki muhteşem sanat eserlerinin büyük kısmının temelinde aynı problem vardır. İyi görünümlü tiplerin cesareti yoktur. Sanatları asla kalıcı olmaz. Onlar kızları alırlar ama biz daha akıllıyız.

Gerçek sanat acı çekmek, çatışma, acı, suçluluk, seksle maskelenmiş aşk, aşkla maskelenmiş seksle ilgilidir…

Şu iflas bayrağı çekmiş dünyada tek geçer akçe ‘uncool’ olduğumuz anlarda başkalarıyla paylaştıklarımızdır.

Sana tavsiyem… Biliyorum bu tiplerin arkadaşın olduğunu sanıyorsun. Onlarla gerçekten
arkadaş olmak mı istiyorsun? O zaman dürüst ve acımasız ol.

***

Adı Lester Bangs idi. Rolling Stone, NME, Village Voice gibi dergilere müzik yazıları yazmıştı. Black Sabbath’i yerin dibine batırmış, onlar için Cream özentisi diye yazmıştı (yani çok da isabetli değildi ama ne gam, doğru bildiğini yazıyordu, dürüsttü). Lou Reed’i seviyordu. Son dönemlerinde caza merak sarmıştı. Teksaslı bir kamyoncunun oğluydu. Cool değildi. Müziği seviyordu. 1982’de öldüğünde 33 yaşındaydı.
Bazen mesajlar geliyor, biz de müzik yazarı olmak istiyoruz ne yapmalıyız diye…
Cidden size saçma gelebilir ama Türkiye’de nasıl müzik yazarı olunur bilmiyorum. Bu konuda tavsiyelerde de bulunamam.
Bari bulunan birininkini derlemiş olayım belki faydası olur.

Bu sayfadaki alıntılar “Almost Famous”da ünlü oyuncu Philip Seymour Hoffman tarafından canlandırılan Lester Bangs’in filmdeki replikleri. Hoffman 2 Şubat’ta hayatını kaybetti. 46 yaşındaydı. Bu vesileyle kendisini müzikli bir mevzuyla hatırlamış olalım.

2 Comments

  • Muzaffer İzgü 23 February 2014 - 20:21 Reply

    Abi sen dürüst olabiliyor musun? yoksa sen de sana bir şeyler ısmarlayanları yüceltiyor musun?

  • şehirli derviş 24 February 2014 - 02:58 Reply

    Sanırım Lester Bangs’den hepimizin ders alması lazım! Misal MVÖ yerine Serdar Ateşer’i ön plana çıkarmalıydı müzik yazarları! Misal bu gün ki Türkiye Rock müziğinin şu an ki durumunda Kontrol Kulesi varken Deniz Durukan’dan tutun da SErt kal taviz verme mottosuyla rocker olunduğunu düşünen Güven Erkil Erkan’a , misal Kutlu özmakinacı’lardan zamanında (blue jean’in alayı) ve Şafak onganlar ya da sezerler falan işte Tolga Akyıldız-Kanat A….. Liste kabarık ki en popüler diyebileceklerim bunlar. Bir sürü kişiye/gruba yersiz ve gereksiz yere gaz verenlere ne demek gerek! İşte birazda buradan bakmak gerek.

    Sizden ağa bey bu da: Mor ve Ötesi’nin artık markalaştırdığı estetik anlayış bu albümde de hakim. Sapına kadar yerli ve sapına kadar İngiliz. Yani Brit. Mor ve ötesi benim için alaturkalaşmadan yerlileşebilen grupların en iyisi. Hadi zorlayalım, en iyi Brit-Türk grubu onlar. Bunu yapmaya uğraşmıyorlar, zaten öyleler, onları gerçek yapan da bu zaten.

    not: MVÖ’nin bu albümü tam bir fiyaskoydu bana göre(1 şarkı hariç)

  • Leave a reply