GÜNÜN YAZISI // DERYA BENGİ ARDA USKAN’I YAZDI

0 Posted by - 29 August 2014 - KÖŞE YAZISI

Bugünün en güzel yazısını Derya Bengi Radikal’de kaleme almış. Dün hayatını kaybeden usta gazeteci Arda Uskan hakkında.

***

Müzik maceramızın en ilham verici anlarında, en geniş açılı, en geniş ufuklu iki film karesinde Arda Uskan’ın tanıklığı var. Birinde, Güney Fransa’da bir otelin verandasında, Erkin Koray elinde gitarıyla John Lennon ve Yoko Ono çiftine ‘Mesafeler’i söylüyor. Diğerinde Kadıköylü Fikret Kızılok, Sivas’ın Sivrialan köyünde Aşık Veysel’le meşk ediyor: “Bir yar sevdim, ismi ilen avundum / Doğru söze kıymet verdim, savundum / Ben bu yüzden dokuz köyden kovuldum / Bulamadım bir tek çare derdime”.

Arda Uskan 1947 yılında doğdu. Yazılarında sıkça bahsettiği gibi, edebiyat ve sanat eleştirmeni Adnan Benk’in (üvey) oğluydu. Tam bir kitap kurdu olmasını büyük ihtimalle Benk’e borçluydu. Ama babasının tersine, birikimini 70’li yıllardan itibaren fotoromanlara, Yeşilçam ve televizyon ‘pulp’ına aktardı. Gazeteciliğe, Milliyet’te, Doğan Şener’in yönettiği müzik sayfalarında başladı, oradan doğal olarak Hey’e transfer oldu. Zaten Hey’in isim babasıydı. Elimde şimdi derginin 18 Kasım 1970 tarihli ‘sıfırıncı’ sayısını tutuyorum: Bursa’da Barış Manço’nun nefis enstantanelerini çekmiş, bir başka sayfada Bora Ayanoğlu, Fatma Karanfil ve Fikret Kızılok’un oynadığı “Yaşamak Diye Bir Oyun” fotoromanını mükemmelen yönetmiş ve fotoğraflamış. Vaktiyle Roll dergisi için yaptığımız söyleşide şöyle bir hınzırlığını anlatmıştı kahkahalar atarak: Seyyal Taner’le birlikte Cannes’a gidiyorlar. Seyyal Taner ünlü simalarla tanışıp sohbet ettikçe, Arda Uskan’ın eli sürekli deklanşörde, güya hatıra fotoğrafları çekiyor. Birkaç hafta sonra yeni bir fotoroman hazır. Seyyal Taner başrolde, her şeyden habersiz Mylène Demongeot ve Demis Roussos ise yan rollerde!

Yazının tamamını Radikal’de okuyabilirsiniz…

No comments

Leave a reply